Lunchlezing 15 juni 2022

Via een verhaal kun je jouw kennis doeltreffend delen. Via een verhaal begrijpen en onthouden mensen wetenschappelijke informatie beter. De noodzaak voor storytelling is de laatste jaren steeds groter geworden, maar er zijn niet zo gek veel plekken waar je dat kan leren. Meld je aan voor onze gratis lunchlezing van woensdag 15 juni.

Wij laten je graag kennismaken met scientific storytelling. Het kost niets, maar levert je veel op. In de lunchlezing op woensdag 15 juni krijg je laagdrempelige oefeningen om onderzoek om te zetten in een verhaal. Het zijn tips voor allerlei communicatievormen: lezingen, artikelen of subsidieaanvragen. Je krijgt inspiratie en praktische tips die je direct kunt toepassen zodat jouw kennis overkomt en beklijft.

—> Meld je aan voor de lunchlezing

Wie zijn wij?
David Redeker and Marloes ten Kate vertellen al jaren verhalen over wetenschap, als wetenschapsjournalist. David schrijft en adviseert. Marloes presenteert en maakt video en tv. Daarnaast zijn beiden gelouterd improvisatie-acteur. Ze weten als geen ander hoe je in een mum van tijd een spannend verhaal vertelt.

Lunchlezing
Wanneer? Woensdag 15 juni 2022
Hoe laat? 12.30 – 13.15 uur (Zoom open vanaf 12.15 uur).
Kosten? Gratis!
Hoe doe ik mee? Meld je hier aan, dan krijg je een Zoomlink.
Programma? Het duurt 45 minuten. De eerste 30 minuten krijg je handvaten voor het vertellen van jouw verhaal. De laatste 15 minuten is schaamteloze promo over onze workshops en diensten. Maar je bent helemaal vrij om te gaan na het eerste half uurtje 😉

Kun je niet?
Geef je op voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van andere events.

Wat anderen zeggen over de workshops van Scientific Storyteling
”Geweldig! De workshop werkte heel goed. En wat een levendige duo-presentatie!”
Ionica Smeets, professor of science communication at Leiden University

”Duidelijke structuur en tips. Wetenschappelijk presenteren in een nieuw jasje. Tips and trics waar je meteen mee aan de slag kan.”
Karin van der Wiel, researcher KNMI

”Enthusiasm, active participation. Giving another perspective about how to share science. Made me think creatively about my story. Improves communication skills.”
Madison Carr, UD en PhD aan de VU

”Found the course engaging, effectice and I felt my confidency boosting. At the end of the course I felt calm and motivated to tell my scientific story.”
Sophia Bethany Coban, postdoc CWI

”In een eerdere cursus storytelling had ik minder duidelijk hoe ik dit voor een wetenschappelijk verhaal kon gebruiken, nu wel!”
Amber Kerkhofs, Scientist Wanted