Deel jouw wetenschapsverhalen – Maak content voor een jaar

Als communicatiemedewerker van een universiteit, faculteit of instituut weet jij dat voor elk doel en elk publiek er een ander product en een ander verhaal nodig is. Dat kost steeds opnieuw geld, tijd en energie. Wat zou het opleveren om de kracht van deze verhalen te bundelen en een integrale aanpak te kiezen? Wij, de samenwerking van Scientific Storytelling en SOON media, kunnen je daarbij helpen.

Wij bedenken samen met jou de content voor een jaar. En we maken die content ook. We zoeken samen met jou naar de juiste mix om ingewikkelde verhalen te vertalen naar een begrijpelijk geheel. Doordat jij vooruitplant, kun je middelen efficiënt en doeltreffender inzetten. Dit scheelt niet alleen tijd en geld. Het levert ook nieuwe inspiratie op.

Meer weten? Lees verder en neem contact met ons op.

Hoe?
Eerst kijken we samen met jou naar jouw communicatiedoelen en je contentstrategie. Wie is je publiek? Wat is het verhaal? Wat is het beste medium? Vervolgens onderzoeken we samen waar de mogelijkheden overlappen en waar onbenutte kansen liggen. Daarbij proberen we zo efficiënt mogelijk te werk te gaan.

Wij geloven net als jij dat
sterke wetenschappelijke verhalen
precies zijn wat de wereld nu nodig heeft.

Voorbeelden?
We trainen je onderzoekers bijvoorbeeld in het vertellen van betere verhalen. Dan kunnen ze niet alleen beter presenteren op congressen, maar staan ze ook beter op video en kunnen ze ook makkelijker schrijven. En tijdens een draaidag produceren we bijvoorbeeld meerdere soorten video’s, die meerdere doelen tegelijk kunnen dienen. Denk aan een nieuwsitem dat ook studenten kan werven.

Wie vertelt jouw verhaal?
Wij trainen jouw onderzoekers in storytelling.
En we maken content in elke vorm:
video, vlogs, podcasts, nieuwsartikelen, blogs

Wij werken samen met jou aan een sterk communicatieplan en leveren de content aan voor je contentstrategie. Daardoor maken jouw verhalen meer impact en kun jij ontspannen je communicatiedoelen afvinken terwijl je binnen je budget blijft.

Tekst gaat verder na deel 1 van een meerdelig video-serie die Soon media maakte voor Universiteit Leiden.

Ons stappenplan
We gaan graag gedegen te werk. Daarom doorlopen we met jou altijd de volgende stappen:
1. Strategie: merkverhaal, USP’s, kernwaarden, contentstragie.
2. Concept: creatieve concepten, formats, vorm & timing.
3. Productie: video, foto, design, animatie, platforms, blogs, whitepapers.
4. Distributie: de juiste content op de juiste plek, online marketing.

We beginnen natuurlijk altijd eerst met een vrijblijvende kennismaking. Benieuwd? Neem contact met ons op!

Tekst gaat verder na een video waarin Marloes antwoord geeft op de vraag: kan een mens leven van zonlicht?

Wie zijn wij?
Wij zijn mediamakers, verhalenvertellers en wetenschapsjournalisten. We zijn de combinatie van twee bedrijven: SOON media en Scientific Storytelling. Wij hebben kennis van wetenschap en van verhalen vertellen. We maken video’s, schrijven artikelen en trainen wetenschappers in presentatievaardigheden.

Het is onze missie om jouw contentstrategie versterken. Want wij geloven dat sterke wetenschappelijke verhalen, precies zijn wat de wereld nu nodig heeft.

Benieuwd wat we voor jouw faculteit, vakgroep of instituut kunnen doen? Neem contact met ons op!

Wetenschapsverhaal is een samenwerking tussen Scientific Storytelling en SOON media.